ZGŁOSZENIE SERWISOWE (SCHEMAT DZIAŁANIA)
- Kontakt telefoniczny lub e-mail z SOFARSOLAR POLAND w celu zdiagnozowania problemu, próba rozwiązania problemu zdalnie.
- Jeśli nie ma możliwości naprawy zdalnej należy założyć sprawę na stronie https://ewm.sofarsolar.com/t/sofarsolar/wss/index.html#/home . ( UWAGA! Urządzenia przesłane na SERWIS BEZ założonej sprawy nie będą rozpatrywane ).
- Następnie przesłać falownik zamawiając kuriera ze strony https://dhl24.com.pl/serwis/sofar/ (kurier odbierze urządzenie które będzie spakowane i gotowe do wysyłki, sprawy mogą być zakładane jedynie dla falowników wysłanych na serwis) (do urządzenia nie należy dołączać żadnych komponentów typu logger, Smart Meter itp.). – Jeśli sprawa została założona bez kontaktu z serwisem, należy przesłać urządzenie zgodnie z opisem wyżej lub skontaktować się pod adresem e-mail lub infolinii z serwisem w celu wyjaśnienia.
- W sprawach wysyłki baterii kuriera zleca Serwis SOFAR, po założeniu sprawy i spakowaniu przesyłki należy skontaktować się z serwisem SOFAR w celu zlecenia kuriera paletowego. NIE MA możliwości wysyłki baterii na własną rękę, takie przesyłki nie będą odbierane.
Schemat prawidłowego zapakowania magazynu energii pod linkiem – link
UWAGA! Wysyłając baterie/magazyn energii trzeba je umieścić na palecie, muszą być one w oryginalnym lub zastępczym opakowaniu, z oznaczeniem ADR ( kliknij aby pobrać naklejkę ). Przy wysyłaniu baterie + falownik , należy przygotować 2 osobne przesyłki, paleta z bateriami oraz osobno falownik umieszczony w pudełku. Sprzęt nie może być umieszczony razem (baterie + falownik) na palecie, jest to regulowane przepisami prawa o transporcie niebezpiecznym. Podczas ewentualnej kontroli drogowej, nie zastosowanie się do zaleceń może skutkować karą finansową.
Prosimy NIE WYSYŁAĆ akcesoriów, kabli oraz plastikowych elementów obudowy lub podstawy baterii (na serwis proszę przesyłać tylko urządzenie). SOFAR nie ponosi odpowiedzialności za komponenty dołączone do przesyłki z falownikiem lub bateriami.
Firma SOFAR nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w transporcie w przypadku gdy urządzenie jest wysłane w nie oryginalnym opakowaniu lub niedostatecznie zabezpieczone na czas przesyłki.
REJESTRACJA ZGŁOSZENIA SERWISOWEGO – instrukcja
WARUNKI GWARANCJI (dla produktów wprowadzonych na rynek Polski przed 28.05.2021) – plik PDF
WARUNKI GWARANCJI (dla produktów wprowadzonych na rynek Polski po 28.05.2021) – plik PDF / wersja EN – plik PDF
WARUNKI GWARANCJI BATERI AMASS (dla produktów wprowadzonych na rynek Polski ) – plik PDF
PRZEDŁUŻENIE GWARANCJI – instrukcja
Zakup – przedłużenie gwarancji inwerterów SOFAR
Istnieje możliwość wystąpienia o przedłużenie gwarancji inwerterów SOFAR pod adresem https://ewm.sofarsolar.com/t/sofarsolar/wss/index.html#/home w ciągu 24 miesięcy od daty produkcji przez firmę SOFAR lub SOFARSOLAR Poland dostarczając numer seryjny i kopię karty gwarancyjnej urządzenia.
Firma SOFAR lub SOFARSOLAR Poland ma prawo odrzucenia każdego zgłoszenia, które nie spełnia wymagań ram czasowych. Okres gwarancyjny może wynosić 10, 15 lub 20 lat.
Instrukcja przedłużenia gwarancji – Pobierz
Po przetworzeniu zamówienia na przedłużenie gwarancji firma SOFARSOLAR lub SOFARSOLAR Poland wyśle do Klienta certyfikat potwierdzający przedłużony okres gwarancji.
Najnowsze informacje na temat warunków gwarancji i lokalnej infolinii można uzyskać na stronie internetowej: www.sofarsolar.com lub www.pl.sofarsolar.com.
SKRÓCONE WARUNKI GWARANCJI PRODUKTÓW SOFARSOLAR dla produktów wprowadzonych na rynek Polski po 28.05.2021:
- Falowniki stringowe/on-grid (Polska, przy potwierdzeniu, że instalacja została wykonana w Polsce) – 12 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 12,5 roku od daty produkcji, dla urządzeń do 100 kW, natomiast urządzenia od 100 kW włącznie posiadają 10 lat gwarancji (10,5 od daty produkcji).
- Falowniki stringowe/on-grid (Europa) – 10 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 10,5 roku od daty produkcji.
- Falowniki hybrydowe/off-grid (Europa) – 5 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 5,5 roku od daty produkcji.
- Magazyny energii – 10 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 10,5 roku od daty produkcji.
- Elementy dodatkowe – monitoring SOLARMAN (Wi-Fi, Ethernet, GPRS), liczniki i inne elementy zewnętrzne – 2 lata od daty sprzedaży.
SKRÓCONE WARUNKI GWARANCJI PRODUKTÓW SOFARSOLAR dla produktów wprowadzonych na rynek Polski przed 28.05.2021:
- Falowniki stringowe/on-grid (Europa) – 10 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 10,5 roku od daty produkcji.
- Falowniki hybrydowe/off-grid (Europa) – 5 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 5,5 roku od daty produkcji.
- Magazyny energii – 10 lat gwarancji od daty sprzedaży lub 10,5 roku od daty produkcji.
- Elementy dodatkowe – monitoring SOLARMAN (Wi-Fi, Ethernet, GPRS), liczniki i inne elementy zewnętrzne – 2 lata od daty sprzedaży.
Warunki gwarancji inwerterów SOFAR
OKRES GWARANCJI
Standardowy Okres Gwarancji rozpoczyna się od wcześniejszej z poniższych dat:
(1) Data zakończenia pierwszej instalacji produktu objętego gwarancją lub data zakupu na ważnej fakturze zakupu dostarczonej przez użytkownika końcowego.
(2) 6 miesięcy od daty produkcji z Shenzhen SOFARSOLAR Co.Ltd (określonej w numerze seryjnym produktu) w przypadku, gdy użytkownik końcowy nie dostarczy ważnej faktury zakupu.
Inwertery SOFAR, które sprzedawane są przez oficjalnych dystrybutorów w Polsce, posiadają standardowo wydłużony okres gwarancji, który wynosi 120 miesięcy (10 lat) od daty zakupu (zwykły okres gwarancji na inwertery SOFARSOLAR wynosi 5 lat). Klient zobowiązany jest dostarczyć ważną fakturę zakupu w celu potwierdzenia daty zakupu inwertera.
Bez ważnej faktury zakupu (bądź innego dokumentu potwierdzającego zakup inwertera – np. umowę na zakup instalacji), standardowy okres gwarancji na inwertery SOFAR wynosi 126 miesięcy (10,5 roku) od daty produkcji (w numerze seryjnym) przez firmę Shenzhen SOFARSOLAR Co., Ltd.
Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji SOFARSOLAR w ciągu 24 miesięcy od daty produkcji. Więcej informacji można znaleźć w cenniku SOFARSOLAR.
WARUNKI GWARANCJI
W przypadku usterki falownika w uzgodnionym okresie gwarancyjnym SOFARSOLAR, należy zgłosić wadliwy falownik z krótkim opisem usterki na naszą infolinię serwisową w celu rejestracji i przesłać kartę gwarancyjną do naszego działu serwisowego faksem / e-mailem w celu rozpatrzenia roszczenia gwarancyjnego. Można również skontaktować się ze sprzedawcą (autoryzowanym sprzedawcą lub dystrybutorem SOFARSOLAR) lub instalatorem, jeśli urządzenie jest uszkodzone lub wadliwe.
Aby zgłosić roszczenie w ramach okresów gwarancyjnych SOFARSOLAR, należy dostarczyć nam następujące informacje i dokumentację wadliwego falownika:
- Model produktu i numer seryjny
- Kopia ważnej faktury zakupu
- Opisy błędów i identyfikatory błędów (w stosownych przypadkach)
- Dane użytkownika końcowego i/lub wnioskodawcy
- Szczegółowe informacje o całym systemie (moduł, schemat systemu fotowoltaicznego, data instalacji itp.)
- Dokumentacja poprzednich roszczeń/wymiany (jeśli dotyczy)
Jeśli falownik jest uszkodzony w okresie gwarancyjnym SOFARSOLAR, zostanie on naprawiony:
– Naprawione przez SOFARSOLAR, lub
– Naprawione na miejscu, lub
– Wymiana na odnowiony falownik zawierający wszystkie aktualizacje oprogramowania sprzętowego
Jeśli falownik wymaga wymiany, pozostały okres gwarancji zostanie przeniesiony na urządzenie zastępcze, tj. okres gwarancji oryginalnego urządzenia będzie kontynuowany. W takim przypadku użytkownik nie otrzyma nowej karty gwarancyjnej, a wymiana zostanie zarejestrowana przez firmę SOFARSOLAR. Jeśli pozostały okres gwarancji jest krótszy niż 6 miesięcy, użytkownik automatycznie otrzyma 6-miesięczny okres gwarancji na urządzenie zastępcze.
Gwarancja obejmuje koszty prac i materiałów niezbędnych do przywrócenia bezawaryjnego działania falownika. Wszelkie inne koszty, w szczególności koszty transportu, podróży i zakwaterowania personelu SOFARSOLAR, a także koszty własnego personelu nie są objęte gwarancją. Ponadto roszczenia o odszkodowanie za bezpośrednie lub pośrednie szkody wynikające z wadliwego falownika nie są objęte gwarancją.
Uszkodzone falowniki i komponenty powinny zostać zwrócone do SOFARSOLAR, muszą być zapakowane w oryginalne lub równoważne opakowanie do transportu.
SOFARSOLAR zachowuje prawo do organizowania serwisu gwarancyjnego dla użytkowników końcowych oraz do korzystania z usług stron trzecich w zakresie świadczenia usług gwarancyjnych.
Wszystkie usługi gwarancyjne są bezpłatne tylko wtedy, gdy działanie zostało wcześniej uzgodnione z SOFARSOLAR.
ZAKRES GWARANCJI PRODUCENTA
W celu zapewnienia doskonałej obsługi użytkownikom końcowym SOFARSOLAR, wszyscy autoryzowani Dealerzy lub Dystrybutorzy SOFARSOLAR są proszeni o udzielenie odpowiedzi na roszczenie gwarancyjne. SOFARSOLAR wymieni wszelkie produkty lub części produktu w okresie gwarancyjnym, które okażą się wadliwe w projekcie lub produkcji. Wszelkie wady spowodowane następującymi sytuacjami nie będą objęte gwarancją producenta (Dealerzy lub Dystrybutorzy są odpowiedzialni i upoważnieni przez SOFARSOLAR do przeprowadzenia następującego dochodzenia):
1) „Karta gwarancyjna” nie została odesłana do dystrybutora/dealera lub firmy SOFARSOLAR.
2) Produkt został zmodyfikowany, jego konstrukcja została zmieniona lub części zostały zastąpione częściami niezatwierdzonymi przez SOFARSOLAR.
3) Dokonano zmian lub prób naprawy przez technika bez autoryzacji firmy SOFARSOLAR lub usunięto numer seryjny lub plomby.
4) Produkt został zainstalowany lub uruchomiony nieprawidłowo, niezgodnie z instrukcją.
5) Użytkownik lub inny użytkownik nie przestrzegał przepisów bezpieczeństwa (norm lokalnych lub równoważnych).
6) Produkt był niewłaściwie przechowywany i uszkodzony podczas przechowywania przez sprzedawcę lub użytkownika końcowego.
7) Wadą jest uszkodzenie podczas transportu (w tym zarysowanie lakieru spowodowane ruchem wewnątrz opakowania podczas transportu). Roszczenie z tytułu takich uszkodzeń transportowych powinno zostać zgłoszone bezpośrednio do firmy przewozowej / firmy ubezpieczeniowej, gdy tylko kontener / opakowanie zostanie rozładowane i takie uszkodzenie zostanie zidentyfikowane.
8) Użytkownik lub inny użytkownik nie przestrzegał instrukcji obsługi, instrukcji instalacji i przepisów dotyczących konserwacji.
9) Urządzenie było używane nieprawidłowo lub niezgodnie z przeznaczeniem.
10) Niewystarczająca wentylacja urządzenia
11) Procedury konserwacyjne dotyczące produktu nie były przestrzegane zgodnie z akceptowalnym standardem.
12) Wada została spowodowana działaniem siły wyższej (gwałtowna lub burzowa pogoda, uderzenie pioruna, przepięcie, pożar itp.)
13) Uszkodzenie jest jedynie kosmetyczne i nie ma wpływu na funkcjonowanie urządzenia.
Niniejsza gwarancja pozostaje bez uszczerbku dla praw użytkownika wynikających z przepisów ustawowych, w tym między innymi praw gwarancyjnych w stosunku do sprzedawcy, tj. w stosownych przypadkach sprostowania, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy sprzedaży i odszkodowania.
Wszelkie roszczenia wynikające z niniejszej gwarancji lub w związku z nią podlegają prawu chińskiemu, wyłącznym miejscem jurysdykcji jest Shenzhen, a wszelkie spory wynikające z niniejszej gwarancji lub w związku z nią należy kierować do międzynarodowego sądu arbitrażowego w Shenzhen. Niniejsza gwarancja stanowi uzupełnienie innych praw i środków prawnych przysługujących konsumentowi na mocy prawa.
Zgłoszenia serwisowe Polska i Europa Środkowa*:
Infolinia Polska: +48 22 428 50 99
Zgłoszenie mailowe:
* Jako kraje Europy Środkowe w rozumieniu niniejszego dokumentu rozumiane są:
- Litwa
- Łotwa
- Estonia
- Białoruś
- Ukraina
- Republika Czeska
- Słowacja
- Węgry
- Bułgaria
- Rumunia
- Mołdawia
- Słowenia
- Chorwacja
- Bośnia i Hercegowina
- Serbia (w tym Kosowo)
- Czarnogóra
- Macedonia Północna
SOFARSOLAR Warranty Terms and Conditions (For Poland and CE Version 1.2.2)
Address: Floor 5, Building No.4, Antongda Industrial Park, No.1 Liuxian Street, Bao’an District, Shenzhen, China